Tuesday, August 2, 2011

Produk Terkini Keluaran Alga Prima Sdn Bhd


Produk terbaru dari Alga Prima iaitu Bird Nest with Cordyceps.

Apa itu cordyceps?


Cordyceps sinensis ialah cendawan yang hidup subur di kawasan pergunungan melebihi 10,000 kaki dari paras laut dan boleh diperolehi di China, Nepal, Tibet dan Himalaya.
Dalam sejarah perubatan China, Cordyceps telah digunakan sejak 5 ribu tahun lampau sebagai tonik perangsang seks dan kesegaran hayat manusia dan ianya juga dikenali sebagai makanan pemanjang hayat serta menjadi herba kegemaran Maharaja dan Maharani China semasa zaman dinasti lagi. Maharaja China ketika itu menggunakan Cordyceps untuk mengembalikan kekuatan badan akibat daripada penyakit yang kronik selain membantu merawat penyakit lemah tenaga batin dan sakit badan.

Sejarah menunjukkan ahli perubatan China menggunakan Cordyceps sebagai tonik untuk merawat penyakit hati, paru-paru, kelemahan seksual, masalah buah pinggang, jantung, usus, asma dan sebagainya.

Alga Prima mengeluarkan 2 jenis Bird Nest with Cordyceps iaitu dalam bentuk 350ml dan 750ml. Untuk produk 350ml harga pasaran adalah RM 110 dan 750ml harga pasaran adalah RM230.


No comments:

Post a Comment